صلاحی مقدم:

 اغلب بیماران مبتلا به ام اس در زنجان مشکل اقتصادی دارند

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام اس استان زنجان گفت: بیماری‌ ام اس نیازمند فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی در میان شهروندان است.

صلاحی‌مقدم گفت: علی‌رغم خشن بودن بیماری‌ام اس، بیماران آن مظلوم واقع شدند؛ به طوری که برخی زبیماران جامعه‌گریز هستند و نمی‌خواهند اطرافیان آن‌ها متوجه بیماری‌شان شوند و از تشکیل پرونده و تحت پوشش قرار گرفتن در انجمن حمایت از بیماران ام. اس فراری هستند و تنها دلیل این مسئله می‌تواند آگاهی کم مردم از این بیماری باشد.

او می گوید: بیماری‌ام اس در موارد اندکی خطرناک است و اغلب بیماران فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف دارند و افراد موفقی هستند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام اس استان زنجان گفت: بیماری‌ام. اس نوعی بیماری خودایمنی است و در این بیماری فرد به دلیل آسیب‌دیدگی غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی مغز و نخاع دچار گرفتگی و آسیب بافتی می‌شود.

صلاحی‌مقدم می گوید: این بیماری درمان قطعی ندارد و درمان‌های موجود صرفاً برای کنترل و کاهش نشانه‌های بیماری مؤثر هستند.

به گفته او بیماری‌ام اس در مناطق سردسیر و معتدل آمار بیشتری دارد و در میان زنان شایع‌تر است و اغلب در میان افراد ۲۰ تا ۵۰ سال اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان گفت:  بیماری‌ام اس، اختلال در سیستم ایمنی خودکار بدن است که در سیستم ایمنی بدن به سیستم اعصاب مرکزی خود حمله می‌کند و این آسیب‌دیدگی در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند، اختلال ایجاد کرده و باعث به وجود آمدن علائم و نشانه‌های زیادی، از جمله مشکلات فیزیکی و گاهی روانی می‌شود.

صلاحی مقدم می گوید: به طور کلی علائم بیماری‌ام اس در زنان و مردان یکسان است، اما این علائم با توجه به محل و شدت آسیب عصبی ناشی از التهاب در افراد مختلف، متفاوت است. اسپاسم عضلانی، بی‌حسی، مشکلات تعادل و هماهنگی نکردن، مشکلات بینایی، مشکلات گوارشی برخی از علائم این بیماری هستند.

او گفت: در حال حاضر ۹۸۰ نفر تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام اس استان زنجان هستند.

به گفته مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان  این مجموعه علاوه بر اراِئه خدمات درمانی، کلاس‌های آموزشی و ورزشی نیز برای بیماران برگزار می‌کند.

صلاحی مقدم می گوید: با توجه به نوع و هزینه‌های دارو ماهانه ۳۰۰ هزار تومان برای هر فرد تعلق می‌گیرد؛ این مبلغ نیاز برخی بیماران را تأمین می‌کند، اما بیمارانی نیز هستند که هزینه‌های میلیونی برای دارو‌ها می‌پردازند؛ فراموش نکنیم که مشکل اقتصادی از مشکلات عمده و بزرگ اغلب بیماران مبتلا به ام‌اس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.